Mierzymy wysokość szkoły (błąd względny i błąd bezwzględny)

Poniżej znajdują się obliczenia błędów względnych i bezwzględnych pomiarów dokonanych podczas projektu "Mierzymy wysokość szkoły".



                                                 rzeczywista (r)                     zmierzona (z)

  • Wysokość szkoły -           20m                                    23,1m
  • Wysokość sali -               4,37m                                   4,8m
  • Wysokość korytarzu -      4,5m                                    4,3m
Obliczanie błędu bezwzględnego:
               Wzór  -  |r-z|
Szkoła     →     |20-23,1|=|-3,1|=3,1
Sala      →     |4,37-4,8|=|-0,43|=0,43
Korytarz     →    |4,5-4,3|=|0,2|=0,2

Obliczanie błędu względnego:
Wzór  -  |r-z|:z×100%
Szkoła    →    |20-23,1|:23,1×100%≈13,4%
Sala     →      |4,37-4,8|:4,8×100%≈9%
Korytarz    →   |4,5-4,3|:4,3×100%≈4,7%
Autor: Bartłomiej Witek

5 komentarzy:

  1. Bartłomieju, cóż za wspaniała robota! Jestem pod ogromnym wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ dziękuje pięknie Bartku, mój drogi czytelniku.

      Usuń
    2. Proszę bardzo Bartłomieju. Publikowane przez ciebie posty zupełnie odmieniają moje życie!

      Usuń
    3. Miło mi to słyszeć Bartku! Wyczekuj cierpliwie kolejnych postów! Pozdrawiam!;D

      Usuń
  2. Co za wspaniały blog, czuję że moje życie nabiera kolorów. Pozdrawiam bardzo serdecznie jednego z twórców bloga Dominika.

    OdpowiedzUsuń